Хмельницький обласний художній музей

вулиця Проскурівська, 47
ДеньГодини роботиПерерва
ПнВихідний
Вт,Ср,Чт,Пт,Сб,Нд10:00 - 18:00Без перерви

Інформація

Виставки картин сучасних українських митців.

Події

Мінівиставка однієї картини В. Зарецького зі збірки родини митця
Про подію "Життя мало мене чи зламати, чи зробити художником – зробило художником. Включились якісь сили, дали енергію. Я ВИСТОЯВ ТА ВИТРИМАВ І СВІЙ БІЛЬ ЗМІГ СПРЯМУВАТИ У РІЧИЩЕ ТВОРЧОСТІ. Щось розкрилось на рівні підсвідомості, а потім і свідомості". Віктор Іванович Зарецький (8 лютого 1925, Білопілля, Сумщина – 23 серпня 1990, Конча-Озерна, Київщина) – український художник і педагог; чоловік художниці Алли Горської (з 1952 року) та художниці Майї Григор'євої (з 1978 року). Батько філолога і мистецтвознавця Олексія Зарецького. Олена Зарецька (донька Олексія Зарецького, онука Алли Горської та Віктора Зарецького) – художниця, мистецтвознавиця, дизайнерка, кураторка виставкових проєктів.
Проєкт "Будьмо!". Виставка Карпа Трохименка та Олександра Скоблікова
Наш музей продовжує проєкт "БУДЬМО!", що був започаткований торік і присвячений художникам-ювілярам, твори яких зберігаються в нашій збірці. В експозиції представлено два, на перший погляд, простих за мотивами пейзажі Карпа Трохименка. Але чим більше дивишся на "Зимовий вечір у Києві", тим сильніше він полонить панорамним характером краєвиду, мовчазною величчю і живописною майстерністю. "Київська гавань" належить до тих творів Карпа Трохименка, про які його педагог Микола Самокиш говорив: "В історії українського мистецтва буде спірним питанням його фах. Хто він – баталіст, пейзажист чи жанрист? Проте до якої групи його зарахувати, врешті, не так важливо." Олександр Скобліков працював у реалістичній манері в галузях монументальної, станкової та меморіальної скульптури. Автор портретів, пам'ятників, монументів, меморіальних дощок, скульптур малих форм, ювілейних медалей та пам'ятних знаків радянського періоду, що у більшості мають ідеологічно-пропагандистську складову.
Виставка "Творчість, пронизана сонцем" до 150-річчя Олександра Мурашка
До 150-річчя видатного українського митця ОЛЕКСАНДРА ОЛЕКСАНДРОВИЧА МУРАШКА (26.08.1875, Київ – 14.06.1919, Київ) – живописець, графік, педагог, громадський діяч. В колекції ХОХМ зберігається живописний твір пензля Олександра Мурашка "ДІВЧИНКА В БІЛОМУ. ПОРТРЕТ ТАНІ ЯЗЄВОЇ", полотно, олія, 1901–1902. Його 1988 року було придбано державним коштом у спадкоємиці колекціонера та літератора Семена Скляренка в Києві за 15 тисяч рублів (орієнтовно 25 тисяч доларів США). Олександр Мурашко належить до когорти митців, які заклали підвалини національної культури 20 століття. Майстер портрета і жанрових полотен, Мурашко створив систему живопису, в якій органічно поєднав традиції української реалістичної школи із світлопросторовими ознаками імпресіонізму та декоративними узагальненнями модерну. В історичних і жанрових картинах вірність натурі поєднував із декоративною експресією кольору, віртуозністю мазка, ефектами пленерного живопису.
Виставка "Вишивання - виживання". Ніна Гончарук
"Кожен стібок під час вишивання занурює нас у стан зосередження, медитації, де думки стають чистими, а тривога відступає. Це допомагає триматися самим і підтримувати оточуючих", – зазначає художниця-вишивальниця Ніна Гончарук, роботи якої представлено в експозиції. Представлено в експозиції роботи з циклів: "Культурологічні пам'ятки Хмельницької області", споглядаючи які, ніби подорожуєш Хмельниччиною: це і середньовічні фортеці, які є свідками багатьох війн та баталій ("Меджибізька фортеця-замок ХIV-XVI ст. смт Меджибіж", "Кам'янець-Подільська фортеця ХIV ст."), оборонна вежа монастиря домініканців ("Оборонна вежа XVI ст. у Старокостянтинові"), численні церкви нашого міста та області ("Церква покрову Пресвятої Богородиці ХV ст., с. Сутківці, Хмельниччина", "Свято-Георгіївський храм кін. ХІХ ст., м. Хмельницький" та ін.); "Шевченкіана у вишитих полотнах" (серія нараховує більше 100 робіт). Вишивка – це не звичайний декор, це відбитки цінностей сьогодення, що тісно пов'язані із нашим корінням. Усвідомлюючи роль української народної вишивки як частини культурної ідентифікації українців, в цей непростий час ми розглядаємо її ще й як важливий елемент непохитності, виживання та підтримки, як дієву арт-терапію для сучасної людини.

Відгуки