Мистецькі заходи у Луцьку
Запрошуємо відвідати виставку В'ячеслава Гутирі "Мандри". Експозиція об'єднує живописні та скульптурні твори у семи тематичних серіях: "Мандри до Трої", "Дванадцять", "Сім", "Ріки", "Сіль", "Онук", "Війна". Життя людини — мандрівка від колиски до вічності. Митець запрошує вирушити з ним у подорож Великим степом, крізь пам'ять поколінь та культурні перехрестя Європи й Азії. Його роботи поєднують філософське осмислення минулого та сучасну художню мову, даруючи глибокі сенси й естетичну насолоду.
Після початку повномасштабного вторгнення 2022 року багато художників почали виявляти посилену увагу до зв'язку людського та нелюдського життя. Цей поворот не є виключно естетичним, а має концептуальний і філософський вимір, відображаючи ширше переосмислення позиції людини в природному світі. На цьому спостереженні ґрунтується концепція виставки "Трава понад нами". Виставка ставить питання: чому митці й поети так часто повертаються до природи в моменти екзистенційного зламу? І як можна зрозуміти цю тенденцію крізь призму сучасної екологічної думки? Спираючись на підходи темної екології, симпоезису, засад "планетарного саду" та інших концепцій, пов'язаних із людиною та її природним середовищем, "Трава понад нами" інтерпретує стійку присутність теми злиття людини та природи як частину глибшого епістемологічного зсуву від антропоцентризму до моделі взаємозв'язку та глибинного співіснування.
Відкриття виставки відбудеться 1 жовтня о 16:00 год Виставковий проєкт Стаса Жалобнюка "Випромінювання", у рамках творчої співпраці Одеського національного художнього музею та Волинського краєзнавчого музею. Всеукраїнський музейний проєкт українського художника Станіслава Жалобнюка продовжує подорож Україною. Після Хмельницького, Вінниці, Тернополя, Франківська, Львова, Рівного, Житомира, Дніпра, Полтави, Сум, Кропивницького, Черкас, Києва "Випромінювання" вперше побачать у Луцьку. Тут мистецтво розглядають як зброю масового ураження та впливу на глядача. В роботах тепло людської присутності поєднується з холодом застиглого прицілу, а буденні речі спалахують під кутом сучасних подій. Митець веде глядача крізь власну артфілософію війни, ставлячи питання: "Хто ми там, де ми є?" Натурні, часом моторошні образи ніби завмирають між промінням смерті та надії.